22 maj 2013

Papperstejp-kort med pappersremsor...

De senaste veckorna har jag gjort grattiskort med pappers-tejp. När jag nu igen skulle skapa med APD:s fina papper kom jag att tänka på att layouten jag använt mig av när jag gjort de tejpade korten, såklart alldeles utmärkt fungerar att använda pappersremsor till istället för tejp! Så här kommer ett kort med APD:s Pernilla-papper...





Jag har använt pappersremsor (1,5 cm breda) av de tre rosa papperen i Pernilla-kollektionen (nr 4, 7 och 11). Jag rev av remsorna lite på "måfå" anpassade till varandra. Alla kanterna fick distressade kanter och sedan limmade jag fast dem på mitten av min vita kortbas. Två av remsorna fick också "fusk-stygn" ritade med tunn, svart penna.

Därefter dekorerade jag med en chipboarddekoration "For you" (som jag fått i ett set med en scraptidning för länge sedan...) och fyra knappar i blått och rött. Knapparna trädde jag med gul floss innan jag limmade fast dem.

Försommarhälsningar
Jenny W

Inga kommentarer: