19 december 2012

En blågran

Har gjort en julgran av papper i blå nyanser... Det blev väl då en nordamerikansk "Blågran" istället för en vanlig, svensk gran... :-) I vilket fall.... Här kommer den!



Till granen använde jag mig av fem olika mönstrade papper (nr 2, 4, 7, 9 & 11) från härliga Hortensia Soft-kollektionen hos Annette Philip Design, blå Distressdyna (Faded jeans), en styrolitkon (ca 19 cm hög), korta knappnålar, en stor och en liten silverfärgad kula och en silverfärgad hattpinne.

Jag distressade först baksidorna på de mönstrade papperen. Därefter skar jag remsor ca 1*10 cm och ca 1*8 cm, som jag sedan vek dubbla och fäste med nålar i konen med början nerifrån. Toppen på konen skar jag av och trädde sedan pärlorna på hattnålen och stack den nålen rätt ner i konen. Klart! :-)

Önskar er alla en skön jul!
Jenny W

Inga kommentarer: