12 mars 2012

Ännu en blommig ask...

Som inspiration för denna månads utmaning på Mias Mix har jag skapat ännu en blommig ask av samma typ som jag visade hos Mia och i min blogg här häromveckan. Jag kunde bara inte låta bli! :-) Asken är så rolig att göra och resultatet blir så läckert, tycker jag...

Den här asken är gjord av mönstrade papper i samma serie som den förra, "Miss Caroline" från "My Minds Eye", och är snarlikt dekorerad också... Askarna är alltså kusiner! :-) Längre ner i det här inlägget kan du också se dem tillsammans...

Den stängda asken sedd ovanifrån.

Asken sedd "framifrån".

Detalj av ovansidan.

Asken öppnad.

Detalj från askens insida.

De två "kusinerna" tillsammans! :-)

Materiallista
Cardstock: Aprikos och ljusblå Bazill canvas (från Mixens webbutik)
Mönstrat papper: "Miss Caroline" från "My Minds Eye" (från Mixen)
Dekorationer: Aprikos rosor (från Mixen), större och mindre orange rosor, rosa-gröna mulberryblad och gult band (från Mixen). Gula öljetter. Stämplad gratulationstext från Liten Tingla.
Övrigt: Distress stämpeldyna "Tea Dye", kantstans för rundade hörn, mindre stans med scalloped-kant, cirkelformad die (från Spellbinders), stor scallopedkantad die (från Quickutz), öljettverktyg, linjal, skärkniv, sax, dubbelhäftande tejp, lim, 3D-kuddar.

Skapa nu en egen förpackning av något slag och häng med i utmaningen denna månad hos Mias Mix vet ja... :-)

3 kommentarer:

Becca sa...

Tusen tack för din gulliga kommentar på mitt korsettkort! <3 Du gör så mycket fint så jag blir alldeles full med ny inspiration! <3 Känns som jag kommer sitta fast härinne på din blogg ett bra tag och kolla igenom allt snyggt och underbart du gör! <3

Kram

Jenny Källman sa...

Kul att du varit inne på min blogg. Jag tycker din ask var i härligt matcande färger och passande till våren

Unknown sa...

Jätte fina askar,
lyka till
Kram Elin