2 februari 2012

Mörk choklad och kärlek

Idag visar jag en altrad chokladkaka som inspiration till månadens utmaning hos Mias Mix. Det blev ett rosa-cremefärgat, romantiskt fodral med pärlemorskimrande och glittrande dekorationer och detaljer! :-)

Mallen till fodralet har jag hämtat från Svensk Scrapbookings sidor. Jag har dock sedan förlängt mitt fodral något (ca en cm på inre respektive yttre omslaget) då jag ville dölja hela chokladkakan.












Materiallista
Cardstock: Rosa och cremefärgad cardstock Bazill canvas från Mixens webbutik.
Mönstrat papper: "Brevduvor" & "Rosenram" (Serie: "Mitt hjärta II", Pion Design) från Mixens webbutik
Dekorationer: Aprikosfärgade mullberryrosor (från Mixen), gröna mullberryblad, utstansade kvistar, hjärtepins, utstansade fjärilar, pärlor gjorda med cremefärgad Pearl Maker.
Övrigt: Distressdyna "Tea Dye", Stickels, chokladomslagsmall, stansar (kant, fjäril, kvist), skärkniv, sax, falsben, dubbelhäftande tejp och lim... och så en (Lindt-)chokladkaka att gömma! :-)

Hoppas att detta kunde inspirera! Häng med på utmaningen du också! Vinsten är ju de fantastiskt fina nya papperen i serien "Mitt hjärta II" från Pion Design!!! :-)

5 kommentarer:

Mia sa...

Åhhh...! Jenny. Vilket underbart alster! Man blir verkligen sugen på att skapa när man ser det här!
Kramizz & trevlig helg//mia

Unknown sa...

Men vilken super fin chokladask,
helt underbar.
Kram Elin

Lilla Pyssel Inger sa...

Tack snälla för dina WOW WOW WOW hos mig om mina barnvagnar:) Tycker mycket om din chokladask den var underbar i härliga färger och med härliga detaljer:)

Kramar från Lilla Pyssel Inger ♥:)

bili sa...

Jättefin dekoration till en chokladkaka :) Fina färger, papper och fint upplägg. Riktigt snyggt :) kram bibbi

Zora sa...

Vilket bra tips, dessa kan man göra och ha på lager om man ska bort och inte vet vad man ska ta med. choklad uppskattas alltid. Härliga färger och detaljer på det altrade fodralet :O)