24 juli 2011

Blommande nostalgi

Fick presentpengar att köpa pysselsaker för, när jag fyllde år i juni. :-) För dem handlade jag, bland mycket annat... :-) , ett ark med vackra, nostalgiska bilder (av märket Pion design). Såg framför mig hur de skulle kunna kompletteras med mycket blomster och kunna bli vackra, lite romantiska kort!

När jag satte igång att skapa fick bilderna och blommorna också sällskap av "pappers-spets-band" (också en födelsedagspresent!) och silvfärgade charms.

Här kommer foton av de två första korten! De blev precis så där nostalgiskt romantiska som jag tänkt mig! :-)







Materiallista
Kortbaser: Färdiga i mellanbrunt och "craft".
Bilder: Från pappersark, Pion Design
Cardstock: Mörkbrun (som fotomatta)
Dekortationer: "Pappers-spets-band" i olika bredder, blommor (rosor, ljung etc) i lila och rosa toner, rosa pyntbär, gröna mulberry-blad, silverfärgade charms.
Övrigt: Skärkniv, Edge-scraper, lim

1 kommentar:

Lilo sa...

De är verkligen så där ljuvligt vackra!!! Bilderna från Pion Design gillar jag också massor. Med hjälp av dem är det kul att få till vackra, lite gammaldags kort att ge bort! =)