11 juni 2011

Får det lov att vara en bit tårta?

En dag när jag surfade runt här på nätet träffade jag på några läckra tårtbitar gjorda av papper. Blev sugen på att göra en egen! Hittade en bra mall, via denna länk, som jag skrev ut och använde. Gjorde tårtbiten som ett bidrag till en altertävling på en pyssleträff i början av maj... Och jag vann ett av priserna i omröstningen! :-)





Materiallista
Cardstock: Brun Bazzil
Mönstrat papper: Från Maja Designs "Ska vi fika?".
Dekorationer: En stor röd Mulberry-blomma, två gröna Mulberry-blad, två olika sorters vit spets, ett rött sametsband, ett kakpapper.
Stämpel: "Grattis"-text från Forma Hantverk.
Stämpeldyna: En brun till texten samt Chalkdyna "Chestnut Roan" till kanter.
Övrigt: Skärmaskin, en bra sax och vitt papper.

2 kommentarer:

bili sa...

Så läcker och "marsipanrosen" paxar jag :) kram bibbi

Unknown sa...

Jätte fin tårtbit.
Grattis till vinsten.
Kram Elin