10 april 2011

Påskljus med stämplade motiv

Att göra ljus med stämplade motiv är riktigt, riktigt roligt! Jag brukar stämpla ett motiv på pappersnäsduk och klippa ut det. Sedan tar jag bara tillvara det översta papperslagret och värmer fast det i stearinet med min embossingfön. Håller stämpelmotivet på plats med en remsa bakplåtspapper som jag virat runt ljuset, när jag värmer. Ibland färglägger jag motivet, som det här med påskkycklingarna på rad, med ProMarkerpennor. Det gäller dock att måla försiktigt för färgen flyter ut på pappret!

Och så klart så måste man ju ta det försiktigt när/om man sedan tänder ljuset och låter det brinna då dekorationen ju är av papper. Det är bra om man petar undan motivet lite då och då allt eftersom ljuset brinner ner...

(Lite dålig kvalitet på bilderna den här gången tyvärr. Beklagar. Behöver verkligen få köpt en ny, lite bättre kamera... :-)   )

Små/lägre ljus.
  


Närbild av det stämplade motivet.
 


Ett större/högre ljus.
 

Inga kommentarer: